Stand van zaken tot nu toe - Reisverslag uit Oudenbosch, Nederland van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu Stand van zaken tot nu toe - Reisverslag uit Oudenbosch, Nederland van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu

Stand van zaken tot nu toe

Door: Marjolein Koevoet

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

06 Juli 2015 | Nederland, Oudenbosch

Hoi hoi!
Ik vond het wel is tijd voor een update! Ik zit inmiddels al een paar weken in het traject voordat ik vertrek naar het mooie land genaamd Ierland.

Er zijn diverse papieren ingevuld, opgestuurd, besproken, skype gesprekken zijn gevoerd en er zijn conclusies getrokken. Ik ben inmiddels officieel geaccepteerd voor het Au pair programma! Dus is het tijd voor de zoektocht voor een geschikt gezin.

Dit is het moeilijkste gedeelte, dacht ik. Maar al snel was er een gezin voor me beschikbaar waarmee ik kon gaan skypen als ik geinteresseerd was. Het betreft een twee-ouder gezin met twee kinderen. Een dochter van 11 en een zoon van 8. Dit klonk gelijk al heel positief in mijn oren, gezien het feit dat ik nu eenmaal niet hele dagen met een baby in mijn armen kan rond lopen.
Na de eerste skype afspraak met het gezin was ik gelijk al enthousiast! Ik voelde meteen een klik. Dat is natuurlijk erg belangrijk gezien het feit dat ik een jaar van mijn leven bij hun door moet gaan brengen. Ik had al snel het gevoel dat het goed zat dus heb ik gelijk een mail gestuurd naar Cara International en Travel Active.

De respons was echt geweldig! Ik vind het echt ontzettend fijn dat de dames op kantoor bij Travel Active zo met je mee leven en echt het onderste uit de kan proberen te halen voor je. Ook van Cara International kreeg ik gelijk een heel prettig antwoord, waarin ze zeiden dat het gezin mij ook gelijk al leuk vonden. Na een tweede skype gesprek met het gezin hebben we van beide kanten de knoop doorgehakt, het is een match! Tijd om te gaan plannen!

Ik heb gelijk allerlei dingen geregeld voor mijn verzekering. Vliegticket naar Ierland is geboekt. Jaar-recept voor medicijnen is binnen. Contract bij de Formido is stop gezet. Mijn dag kan niet meer stuk!

Nu hoef ik alleen nog maar wat laatste dingen te regelen voor het zover is. Komende vrijdag heb ik de kinder-EHBO cursus en volgende week is de Au pair workshop op kantoor bij Travel Active.

As always, I keep you posted!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Vanaf nu probeer ik iedere reis die ik maak, hier bij te houden. Dit zal niet altijd even goed lukken, maar ik doe mijn best!

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 7283

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 15 Augustus 2016

Au pair in Ierland

03 Mei 2013 - 01 November 2013

Stage in Spanje

Landen bezocht: