Dag 1 & 2!! :) - Reisverslag uit Castlebar, Ierland van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu Dag 1 & 2!! :) - Reisverslag uit Castlebar, Ierland van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu

Dag 1 & 2!! :)

Door: Marjolein Koevoet

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

19 Augustus 2015 | Ierland, Castlebar

17-8-2015
Eerste werkdag! 8 uur de wekker, douchen, ontbijt maken en om 9 uur de kinderen uit bed halen. Eerst Thomas, dan Maria. Allebei aan het ontbijt. Vanaf 1 uur zitten ze aan hun huiswerk. Ja, zelfs in de zomer vakantie. Alles zodat ze maar niks vergeten. Maria is serieus maar Thomas heeft moeite ich te concentreren. Ik merk dat het beter gaat met hem als ik niet in de buurt ben. Want als ik naast hem zit doet hij alleen maar vreemde dingen. Alles behalve huiswerk. Nadat alle opdrachten gemaakt zijn, moeten ze hun muziek oefenen. En daarna nog wat lezen. Maria was snel klaar met alles. Thomas daarintegen probeerde er alles aan te doen om er onderuit te komen. Maria kreeg een vriendinnetje over en ze zijn samen gaan bakken voor hun baking-sale. Thomas liep in en uit met wat vriendjes. De dag verliep heel soepel alleen was het niet altijd even makkelijk om ze beide buiten te houden. Thomas zijn vriendjes waren veel weg met hun ouders, dus wilde hij iedere keer binnen op zijn x-box spelen.
Vanaf het moment dat de ouders thuis waren was ik vrij. Ik heb de persoon benaderd die de whatsapp groep voor Au Pairs beheerd, maar ik krijg geen reactie. De ouders spreken de kinderen aan op wat er vandaag allemaal is gebeurt en verder hoef ik niks meer te doen. 's Avonds hebben we nog wat tv gekeken en we lagen allemaal op tijd op bed.

18-8-2015
Ik heb goed geslapen vannacht! Het mooie is dat iedereen op tijd op bed ligt en er dus niemand is die je wakker houdt. Maria was uit logeren bij haar vriendin dus ik hoefte alleen Thomas te wekken. Hij was net als gister lastig uit bed te krijgen. Maar toen die er eenmaal uit was, ging alles een stuk soepeler dan gister. Hij vertele me hoe ik een "cheese-roll" moest maken. (Gewoon een stuk stokbrood met gesmolten cheddar.) En hij ging netjes aan zijn huiswerk. Maria moest om 9 uur thuis zijn, uiterlijk om 10 uur. Maar ze was er niet. Dus ben ik haar maar op gaan halen. 45 minuten later stapte ze eindelijk binnen. Nadat ook zij klaar was met haar huiswerk is ze met haar vriendinnetjes begonnen aan de "pizza-challenge". En ik heb ze mogen filmen. De meest ranzige pizza's werden gemaakt. Van yoghurt met jam en chips tot haribo met nutella en kellog's. Thomas heeft bijna de hele dag buiten gespeeld en is ook amper lastig geweest. Toen vader thuis kwam hebben we even de dag doorgenomen en daarna is hij gelijk weer weg gegaan om te gaan fietsen. Een paar uur later kwam moeder thuis. Die vroeg me het zelfde als vader dus mocht ik nog eens vertellen dat alles goed ging. Na nog wat tv gekeken te hebben ben ik op tijd gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Vanaf nu probeer ik iedere reis die ik maak, hier bij te houden. Dit zal niet altijd even goed lukken, maar ik doe mijn best!

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 7285

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 15 Augustus 2016

Au pair in Ierland

03 Mei 2013 - 01 November 2013

Stage in Spanje

Landen bezocht: