Chinese food & Galway - Reisverslag uit Castlebar, Ierland van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu Chinese food & Galway - Reisverslag uit Castlebar, Ierland van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu

Chinese food & Galway

Door: Marjolein Koevoet

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

11 September 2015 | Ierland, Castlebar

4-9-2015
Standaard vrijdag morgen, niet zo standaard vrijdag avond. De au pairs gaan uit in het schattige Castlebar. Eerst ontmoette we elkaar in Irish House, daarna door naar de Chinees. We hebben gezellig gegeten en zijn daarna naar de pub gegaan. Na wat drankjes vonden we het tijd om de dansvloer op te zoeken, dus zochten we een pub op met een bandje. En die hadden we al snel gevonden! De stemming zat er goed in maar gezien het feit dat er morgen nog een stapavond op de planning staat, zijn we rond een uur of 12 maar naar huis gegaan.

5-9-2015
Deze morgen begon wat stroef gezien het feit dat ik niet zo veel heb geslapen. Maar het beloofd een leuke dag te worden! Om 13:00 uur verzamel ik met de meiden bij de bushalte om naar Galway te vertrekken. De 2 uur durende reis was vermoeiend maar was het zeker waard! Eerst liepen we naar het appartement, daarna hebben we wat boodschappen gedaan voor het avond eten. En vervolgens hebben we de Mayo-Dublin gaelic match gekeken. Gaelic is een Ierse variant op voetbal waarbij je de bal met je handen vast mag pakken. De puntentelling is ook heel anders. Helaas heeft Mayo de wedstrijd verloren. Na het avondeten hebben we nog wat gedronken en wat spelletjes gedaan. Daarna zijn we naar de pub gegaan. Het was een hele toffe avond en zeker voor herhaling vatbaar!

6-9-2015
Natuurlijk ben ik veel te vroeg wakker. Maar ik lag dan ook in de woonkamer op een keihard reservebed met de gordijnen wagenwijd open. Een voor een worden de andere meiden wakker en als iedereen wakker is, is het mooi tijd om te douchen. Deze middag hebben we in de stad geluncht, wat geshopt, en de hurling match van Galway gekeken op groot scherm op de trap in het park. Samen met zo'n 500 supporters. Na de match zijn we onze spullen gaan pakken en weer terug gelopen naar de bushalte. Tijd voor een slopende busreis! Rond een uur of 8 was ik dan eindelijk terug thuis. Moe maar voldaan kijk ik terug op een geweldig weekend met onwijs leuke au pairs! :)

  • 11 September 2015 - 23:23

    Chantal :

    Gezellig zo te lezen! En leuke dames waar je het mee kan vinden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Vanaf nu probeer ik iedere reis die ik maak, hier bij te houden. Dit zal niet altijd even goed lukken, maar ik doe mijn best!

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 7280

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 15 Augustus 2016

Au pair in Ierland

03 Mei 2013 - 01 November 2013

Stage in Spanje

Landen bezocht: