Ring of Kerry tour & Cork - Reisverslag uit Cork, Ierland van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu Ring of Kerry tour & Cork - Reisverslag uit Cork, Ierland van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu

Ring of Kerry tour & Cork

Door: Marjolein Koevoet

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

29 September 2015 | Ierland, Cork

25-09-2015
17:25u Waar blijft die taxi? Zo kom ik nog te laat!!
17:37u Eindelijk bij de bushalte!
17:40u Vertrek bus naar Galway!!!!
Na een stresserig begin zijn we dan eindelijk onderweg naar Galway. De eerste 1:45u verlopen natuurlijk rustig. We zouden 10 minuten hebben om over te stappen, maar de bus had 10 minuten vertraging, dus we moesten rennen om de volgende bus te halen. Gelukkig was het onwijs druk bij de volgende bus en stond er nog een rij toen wij er aankwamen. Ook deze trip verliep rustig. 3 uur verder waren we dan eindelijk in Cork!
Dan nu op zoek naar ons hostel. Gelukkig kwamen we een man tegen die een stukje met ons mee kon lopen. Toen we er bijna waren legte hij ons het laatste stukje uit: "Hier naar boven, dan rechts en gelijk weer links. Bovenaan de heuvel is jullie hostel". Zucht. Uigeput lopen we de receptie binnen, waar we direct vriendelijk geholpen werden. Gelukkig waren we nog niet moe want onze kamer was op de 4e verdieping. Toen we daar eenmaal waren zijn we zo goed als gelijk gaan slapen. Morgen een vroege morgen!

26-09-2015
7:00u Wekker!
7:45u Ontbijt halen in de supermarkt
8:20u start tour!
We zitten met zijn allen achterin de tourbus en we hebben het naar ons zin. Na een ruim uur rijden komen we aan bij onze eerste stop: Killarney. Hier kregen we 3kwartier de tijd om even naar de wc te gaan en wat rond te kijken. Om 10u vervolgen we de trip met hier en daar een korte pauze om foto's te maken van de mooie uitzichten. We bezoeken Killorglin, Dingle Bay en Waterville. Hebben lunch in een schattig restaurantje onderweg. En halen een ijsje bij de beste ijszaak van county Kerry. We bezoeken Killarney National Park en krijgen de mooie Torc Waterfall te zien. Na dit hele avontuur was het nog een lange weg terug naar Cork.
Om 19:30u waren we dan eindelijk weer terug. Iedereen had honger dus zijn we de stad in gegaan om te eten. Na een heerlijke maaltijd in een pub zijn we weer terug naar ons hostel gegaan om ons wat op te frissen. Niemand had nog energie om uit te gaan dus zijn we in de gezamelijke "woonkamer" gaan zitten. Hier hebben we wat gekletst met andere hostel gasten en daarna zijn we op tijd gaan slapen.

27-09-2015
9:00u Wekker
9:30u Ontbijt
10:00u Uitchecken
Nadat we onze spullen hebben opgeborgen in een kluis, zijn we Cork gaan verkennen. De receptionist vertelde ons dat er een oude gevangenis opengesteld was voor publiek, dus daar wilde we wel naartoe. Persoonlijk vond ik het niet zo interessant dus ben ik (met Irene) buiten blijven zitten in het zonnetje. Na ruim een uur kwamen de andere meiden terug en zijn we naar een oude kerk gegaan. Voor 4€ kon je te toren in en kon je zelf de klok luiden, maar dat vond ik de 4 euries niet waard, dus ben ik wederom buiten blijven zitten. Nadat iedereen weer buiten stond zijn we gaan lunchen in de stad. Isi, Alina en ik wilde iets simpels dus we kochten een sandwitch in een supermarkt. De anderen gingen lunchen in een pub. Nadat we gegeten hadden zijn we wat wezen winkelen tot het tijd was om onze spullen te gaan halen. Om 17:00u zaten we weer in de bus richting Galway, en vanuit Galway terug naar Castlebar. Tegen de tijd dat ik thuis was, was ik bekaf dus ben ik gelijk mn bed in gekoken.

Lang verhaal kort, het was een super weekend!
M'n moeder wees me erop dat ik hier wat meer foto's moest uploaden dus dat ga ik dan ook even doen :)

Tot de volgende!!

  • 01 Oktober 2015 - 09:24

    Sander T:

    jaa plaats eens wat meer foto's :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Vanaf nu probeer ik iedere reis die ik maak, hier bij te houden. Dit zal niet altijd even goed lukken, maar ik doe mijn best!

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 7282

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 15 Augustus 2016

Au pair in Ierland

03 Mei 2013 - 01 November 2013

Stage in Spanje

Landen bezocht: