Dag 3,4 en 5! - Reisverslag uit Castlebar, Ierland van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu Dag 3,4 en 5! - Reisverslag uit Castlebar, Ierland van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu

Dag 3,4 en 5!

Door: Marjolein Koevoet

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

22 Augustus 2015 | Ierland, Castlebar

19-8-2015
Vandaag is een druilerige dag. De kids zijn bijna de hele dag binnen gebleven. Thomas is veel op zijn tablet bezig geweest. Maria en ik hebben onze nagels gelakt. Zo af en toe als het even droog was zijn de kids buiten geweest. Maar erg veel was het niet. Toen de ouders thuis kwamen gebeurde er nog steeds niet veel bijzonders. Zoals gewoonlijk wat tv gekeken en weer op tijd naar bed gegaan. Het is jammer dat ik nog geen contact heb kunnen krijgen met de andere au pairs, maar daar morgen hopelijk meer over!

20-8-2015
Wederom een druilerige dag. Maar dat is niks geks hier in Ierland. Na de ochtend routine ben ik met de kids en hun moeder het centrum in gegaan. Eerst ben ik nog afgezet op kantoor van Cara International, zodat ik wat extra informatie over andere au pairs kon krijgen. Maar meer dan een lijst met namen kreeg ik niet. Er waren er maar 5 in de buurt waarvan er maar 2 in Castlebar wonen. 1 ervan heb ik al contact mee via facebook maar ze is erg druk dus afspreken komt er voorlopig nog niet van. De andere reageren niet op hun e-mail. Dus. Nadat ik bij Cara ben geweest, zijn we naar een winkel gegaan. Beetje vergelijkbaar met de Hema. Maria had een nieuwe jas nodig, dus mocht ik haar helpen met uitzoeken. Na het shoppen nog even geluncht en toen weer richting huis gegaan. Na een uurtje zijn Maria, Thomas en ik naar de bioscoop geweest om Jurassic World te gaan kijken. Thomas vond het soms een beetje eng, dus kroop hij tegen me aan. Dat was zo lief (A). Na de film was het alweer etenstijd en 's avonds is er niet veel meer gebeurt.

21-8-2015
Vandaag was het wel een mooie dag! Na de ochtend routine ben ik met de kids naar de winkel geweest. We hadden een ijsblokjesmaker nodig. Die hebben we gevonden in Woodie's DIY en daarna zijn we naar een mini supermarkt gegaan. Maria had bananen nodig voor een smoothie en daarna zijn we gelijk weer terug gegaan naar huis. Na de lunch is Thomas buiten gaan spelen en ik  ben met Maria de struiken aan het temmen. Er staat een muurtje om het terrein heen waar de struiken helemaal overheen aan het groeien zijn. Die hebben we dus even flink terug gesnoeid! Na het tuinieren was het alweer tijd voor het avond eten. Daarna zijn Maria en ik buiten gaan stoepranden en daarna nog wat wezen voetballen. Vervolgens hebben we nog een filmpje gekeken en toen was het alweer bedtijd.

Dat was dus de eerste week! Ik zal voorlopig geen dagelijkse verhaaltjes meer schrijven. Het zal nu blijven bij de weekenden en de highlights van de week. Dus, tot volgende week! :)

  • 26 Augustus 2015 - 22:20

    Marlies:

    Hoi Marjolein,

    Via deze site kwam ik op jouw profiel terecht. Het duurt nog even, maar vanaf januari ben ik au pair bij een gezin in Ballinhassig (10 km) buiten Cork. Ik weet niet of je tegen die tijd nog in Ierland zit? Maar als je het leuk vindt, kunnen we een keer meeten of wat ervaringen uitwisselen over het au pair werk. We zitten dan wel een eind uit elkaar, maar goed ;-) Als je dit niet ziet zitten, geen probleem :-) Anders hoor ik graag van je, ik heb mijn e-mailadres toegevoegd met dit bericht.

    Groetjes Marlies Heijboer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Vanaf nu probeer ik iedere reis die ik maak, hier bij te houden. Dit zal niet altijd even goed lukken, maar ik doe mijn best!

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 7319

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 15 Augustus 2016

Au pair in Ierland

03 Mei 2013 - 01 November 2013

Stage in Spanje

Landen bezocht: