Het begin - Reisverslag uit Castlebar, Ierland van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Castlebar, Ierland van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu

Het begin

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

17 Augustus 2015 | Ierland, Castlebar

15-8-205
Vandaag is het zover!
Vandaag vertrek ik naar het mooie Ierland. Het land waar ik zo lang naar uitgekeken heb! De wekker gaat om 5:30 en om 6:30 zitten we in de auto. M'n moeder brengt me naar het vliegveld in Brussel. We komen er ruim op tijd aan en besluiten alvorens in te checken, eerst de koffer te wegen. 800 gram te zwaar. Dus dan maar een paar schoenen er uit. Op naar de inheck balie! Eenmaal ingecheckt zijn we even een bakje koffie gaan halen bij starbucks en daar hebben we buiten even van genoten. Toen die op was, was het tijd voor mij om naar de paspoort controle te gaan. En daar was het dan ook zover om afscheid te nemen. Na een dikke knuffel sloot ik netjes achteraan in de rij en m'n moeder kwam achter het hek staan. Naarmate ik dichter bij het loket kwam voelde ik toch een beetje een traantje opkomen. Maar ik besloot me niet te laten kennen. Eenmaal door de poortjes keek ik nog even om en daar stond m'n moeder me vol overgave uit te zwaaien. Na mezelf een lamme arm terug gezwaait te hebben vervolgde ik mijn weg richting de gate. Alleen kon ik het niet laten om eerst de wc op te zoeken zodat ik in een prive momentje even een traantje of 2 kon laten. Want he! Ik ben ook maar een mens!
Eenmaal de juiste gate gevonden had ik nog ruim een uur te wachten. Al snel wam er een Amerikaans meisje naast me zitten en we raakte aan de praat. De tijd ging best snel voorbij. Op een gegeven moment werd er een gate wissel omgeroepen. van B10 naar B80(!!). Door die wissel hadden we vertraging opgelopen, maar uiteindelijk toch nog op tijd geland. Bij de bagage drop was mijn koffer als een van de eerste, dus kon ik gelijk door.
Bij de bus aangekomen bleek ik onwijs veel geluk te hebben. Er stond al een behoorlijke rij te wachten. Na 8 minuten kwam de bus aangereden en de mensen stapte rustig in. Toen het mijn beurt was werd ik tegen gehouden, de bus zat vol. Maar na wat schuiven met de koffers was er gelukkig toch nog een plekje voor me vrij! Na een uur in de bus gezeten te hebben kwam ik eindelijk aan op het station. Het was er hardstikke druk maar ik bleek mijn eigen stoel te hebben. Mijn naam stond er zelfs boven! Er kwam een wat ouder stel bij me zitten. die moesten toevallig ook naar Castlebar. Ze hebben me van alles verteld over wat er te doen is. Aardige mensen. Toen we er na 3,5 uur waren, stond Tomas op me te wachten. Die bracht me naar zijn vader die op de parkeerplaats stond.
Het was een kort stukje naar hun huis. Dat huis is nu blauw... serieus, babyblauw! Maria en haar moeder waren nog winkelen dus die zag ik later pas. Toen ze weer thuis waren kreeg ik gelijk een knuffel van ze. Maria wilde me graag het huis laten zien. Na een rondleiding gingen de ouders boodschappen doen en was ik alleen thuis met Maria. Tomas was buiten aan het spelen. Toen de ouders weer thuis kwamen gooide Anne (moeder) een quiche in de oven voor me. Ook de friet en de spaghetti werden klaar gemaakt. Tom (vader) nam de kinderen mee naar de kerk en ik kreeg een bord met eten voor mijn neus. Het is hier blijkbaar niet normaal om met iedereen samen te eten. Ook de vaste tijden zijn ver te zoeken. Toen ik eenmaal klaar was met eten kwamen Tom en de kids weer thuis. Oma en Tante waren er ook. Die heb ik dus ook gelijk leren kennen. Op hun beurt kreeg iedereen wat te eten of ze maakte het voor zichzelf. Nadat oma en tante weg waren ben ik naar bed gegaan. Ik was erg moe van de reis en kon dus wel wat slaap gebruiken. Morgen weer een nieuwe dag!

16-8-2015
Goede morgen deze morgen! Ik heb goed geslapen. Toen ik uit bed kwam was er niemand te zien. Maria was uit logeren bij haar tante en Tomas lag nog te slapen. Vader was de deur uit en moeder zat boven geloof ik. Dus maakte ik maar wat ontbijt voor mezelf. Terwijl ik zat te eten kwam Anne naar beneden in haar fiets outfit. Ze vertelde me dat ik een stukje buiten zou moeten lopen om alvast de omgeving te ontdekken. Dus dat heb ik dan ook gedaan. 2km naar het centrum, dat moet wel lukken. Vreemd om alles aan de linker kant van de weg te zien rijden. De zon die scheen goed en al snel had ik spijt van de trui die ik had aan getrokken. Er waren 2 winkels open; Woodie's DIY en het winkeltje van het tankstation. Na een stuk gewandeld te hebben, stond er nog steeds 2km op het bord, dus ben ik maar terug gegaan. Eenmaal terug in The Ceders (de straat) was Tomas alleen aan het voetballen. Al zijn vriendjes waren weg en hij vroeg me om met hem over te trappen. Dat deed ik dan maar, ondanks dat ik dus echt niet kan richten XD. Na een half uur bezig geweest te zijn, zijn we binnen wat gaan drinken. Terwijl we aan de tafel zaten kwamen Maria, tante en oma terug. Nadat iedereen wat had gegeten is Maria naar de winkel gegaan met haar tante en een vriendinnetje. Rond een uur of 4 stond het eten klaar. We zaten met iedereen behalve Tom aan tafel. Tom at in de woonkamer. We aten een stuk zalm met mais en doperwten, en een stuk "fishpie". Dat is een soort van taartje van ei en vis. Het was erg lekker moet ik zeggen!
Nadat de maagjes waren gevuld gingen tante en oma weer naar huis, en de kids gingen buiten spelen. Verder heb ik nog een lijstje doorgenomen met vader over wat mijn taken zijn. Daarna zijn we een stukje door het dorp gaan rijden. Toen we terug kwamen hebben we met zijn allen nog wat tv gekeken en toen zijn we gaan slapen.

Dat was het voor nu! Het is wat lang, maar de volgende zal een stuk korter zijn, I promise!!

Cya!

  • 17 Augustus 2015 - 20:41

    Tonneke:

    Inderdaad een lang verhaal, maar wel leuk om te lezen.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag.
    xx

  • 18 Augustus 2015 - 01:17

    Chantal:

    Klink als een lekker informeel onderkomen! Wordt vast heel erg leuk. Eerst even je draai vinden en dan komt het vast allemaal goed

  • 18 Augustus 2015 - 02:20

    Sharona:

    Het lijkt net of ik een boek aan het lezen ben, leuk geschreven! Heel veel plezier daar

  • 18 Augustus 2015 - 06:24

    Jan:

    Leuk om te lezen ! enehhhh, niks te lang hoor :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Vanaf nu probeer ik iedere reis die ik maak, hier bij te houden. Dit zal niet altijd even goed lukken, maar ik doe mijn best!

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 7320

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 15 Augustus 2016

Au pair in Ierland

03 Mei 2013 - 01 November 2013

Stage in Spanje

Landen bezocht: