Week 1 - Reisverslag uit Cambrils, Spanje van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Cambrils, Spanje van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu

Week 1

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

10 Mei 2013 | Spanje, Cambrils

Hoi allemaal!
Zoals beloofd is hier het verslag van de eerste week. Ik heb hem heel leuk ervaren, ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen!

Maandag
Vandaag begon als een rustige dag. Nadat we onze werkkleding aan hadden getrokken, werden we meteen opgesplitst. Ik mocht naar het verkoop punt in Cambrils, hier was 'Stefanie' (frans-spaans) al aan het werk. Ik mocht met haar mensen aanspreken en informeren over de catamaran tochten. Rond de middag mocht ik samen met Joanne onze eerste tocht op de catamaran beleven. Hier ontmoete we de kapitein (Oscar) en de matroos (Mario). Terwijl de boot van wal ging heeft Mario ons het een en ander uitgelegd. Omdat er maar 2 gasten waren konden wij ook rustig aan doen. Nadat de boot weer aan wal lag hebben we nog even de gasten terug naar het hotel gebracht, dat lag aan de overkant van het kantoor. Daarmee was meten het einde van onze korte, leerzame maar vooral ook leuke werkdag!!

Dinsdag
Vandaag heb ik de hele dag in de Jeep gezeten. Heb het erg naar m'n zin gehad. Eerst ben ik met Paul alle pick-up points af gegaan om een beetje het inzicht te krijgen in de omgeving. Ik zal namelijk de gene zijn die het meeste in de Jeep moet rijden om mensen op te halen. Rond de middag moesten we mensen ophalen voor de catamaran, Paul reed hier nog zelf. Nadat we de mensen hadden afgezet mocht ik even pauze houden. Hierna hebben we nieuwe mensen opgehaald bij de hotels. Op de terugweg namen we de mensen van eerder op de dag weer mee om bij hun hotel af te zetten. Toen was het mijn beurt! Ik mocht gaan rijden! Mijn eerste keer in een Jeep, dat word wat. In het begin was het nog wat onwennig maar ik raakte al snel gewend aan de Jeep. Na een uurtje rijden gingen we Joanne ophalen zodat zij ook is in de Jeep kon rijden. Voor haar was het ook spannend natuurlijk. Na dit alles hebben we Joanne weet afgezet op kantoor want we moesten de mensen weer van de boot ophalen. Ik moest dit keer zelf de weg weten en Paul zou pas tips geven als ik de weg echt niet meer wist. Gelukkig ging alles goed! Eenmaal iedereen afgezet mocht ik Paul thuis afzetten en vanaf daar in mijn eentje terug naar het kantoor rijden. Ook dat ging goed! Ik had alleen nog even ruzie met de slagboom voor de parkeerplaats haha. Toen dat was opgelost en ik de Jeep netjes had geparkeerd zat ook de tweede werkdag er op! Ook dit was een leerzame dag die ik met veel plezier heb beleefd.

Woensdag
Vandaag was wederom een rustige dag. Ik mocht met de catamaran van half 1 mee, dus tot het zover was mocht ik bij het naastgelegen verkooppunt staan. Hier moest Joanne werken met Jessica. Jessica komt ook uit Nederland! Toen het eenmaal tijd was om de catamaran op te gaan voor wat voorbereidingen, kwam ik er achter dat Miguel geen woord Engels spreekt. Ik moest dus alles communiceren via Oscar, dat was best vervelend. Gelukkig had Mario al het één en ander uitgelegd maandag, dus wist ik al wat ik moest doen. Deze tocht was al wat drukker, er waren dit keer 10 mensen. Maar heb alsnog het grootste gedeelte van de tijd stil kunnen zitten. Na de tocht toen de catamaran was aangemeerd moesten we nog even wat voorraad aanvullen op de boot. Daarna werden Joanne en ik naar het appartement gebracht. Later op de avond moesten we nog even mee rijden met Ainhoa zodat we de omgeving nog is konden zien. Ainhoa werkt voornamelijk op het verkooppunt in Salou. Hierna zat de dag er weer op :)

Donderdag
Vandaag mocht ik voor het eerst op het verkooppunt in Salou staan, samen met Ainhoa. Alleen moest zij mensen ophalen voor de catamaran dus moest ik anderhalf uur alleen staan. Dit ging me goed af omdat ik ook al in Cambrils had gestaan. Het was er heel erg rustig, de zon scheen ook niet zo lekker. Ondanks dat hij niet scheen ben ik toch flink verkleurd, zeg maar verbrand. Toen het bijna 3uur was mochten we afsluiten en de mensen van de catamaran ophalen. Ik mocht rijden van Ainhoa dus die kans greep ik natuurlijk. Ik heb onder navigatie van Ainhoa de mensen naar hun hotel gebracht. Toen we terug kwamen op het kantoor moest ik met Joanne nog wat spullen naar het verkooppunt in Cambrils brengen, wederom met de Jeep! Toen dit allemaal achter de rug was kon ik eindelijk ontspannen.

Vrijdag
Vandaag was een hele rustige dag. Ik mocht op kantoor blijven. Heb tussendoor twee keer even wat collegas moeten ophalen en dat was het. Ben even naar de supermarkt gereden om wat spullen te halen en daarna even een rondje gereden met Joanne om de pick-up points te leren kennen. Dit ging dus regelrecht verkeerd! Eerst namen we de verkeerde afslag van de snelweg waardoor we bij de tol uitkwamen. Toen keken we op de kaart en kwamen we er tot 2 keer toe achter dat er geen spoorwegovergang was terwijl die wel op de kaart stonden. We hebben maar de helft van de pick-up points kunnen vinden. Waardoor we chagrijnig begonnen te worden. Er volgde heftige discussies over de rotondes en wegen, Joanne snapte niet waar we op de kaart waren en ik snapte niet waar ik in godsnaam aan het rijden was. Toen zijn we maar terug gegaan om nog ergere frustraties te voorkomen. Gelukkig zijn we veilig en gezond 'thuis' gekomen. Toen we Petra ons avontuur hadden verteld begon ze te lachen.. "Ja, maar pick-up point Pachito ligt niet op deze plek op de kaart, en die ene rotonde is niet die op de kaart." Bleek dus dat ik het van te voren verkeerd had aangegeven op de kaart, waardoor we verkeerd waren gereden. Eindgoed algoed, we leven nog!

Morgen hebben we een dagje vrij. Dat zal waarschijnlijk de laatste zijn met z'n drieën...
Volgende week zal ik weer een verslag maken voor jullie. Maar voor nu zeg ik: Buenas noches!!



  • 11 Mei 2013 - 00:12

    Tonneke:

    Zo, dat was een heel avontuur in de jeep. Kaartlezen is niet moeilijk, maar dan moet je wel alles op de juiste plek gezet hebben idd. Maar nog een paar ritjes en je weet de weg uit je hoofd en heb je geen kaart meer nodig. Het is wel leuk dat je de werkzaamheden een beetje kunt afwisselen. Nou geniet lekker van je vrije dag en pas op dat je niet verbrandt. Buenas noches!

  • 11 Mei 2013 - 10:17

    Jolanda:

    Leuk om te lezen Marjolein, ga zeker je reisverslagen volgen. Succes daar het klinkt allemaal goed.

  • 12 Mei 2013 - 20:11

    Marion Lazeroms:

    Hoi Marjolein leuk om je avontuurlijk verhaal te lezen
    Je zou toch denken dat ze in Spanje ook TomToms hebben
    Succes met je nieuwe week!
    groetjes uit een herfstachtig Oudenbosch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Vanaf nu probeer ik iedere reis die ik maak, hier bij te houden. Dit zal niet altijd even goed lukken, maar ik doe mijn best!

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 7332

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 15 Augustus 2016

Au pair in Ierland

03 Mei 2013 - 01 November 2013

Stage in Spanje

Landen bezocht: