Week 2 - Reisverslag uit Cambrils, Spanje van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Cambrils, Spanje van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

18 Mei 2013 | Spanje, Cambrils

Hoi hoi,
Aangezien ik gister te moe was om nog achter m'n laptop te kruipen doe ik het nu maar!

Zondag
Vandaag mocht ik weer mee op de catamaran, maar omdat ik er al heel vroeg was mocht ik eerst met Stefi bij 'la casita' (het verkoop huisje) staan. We (Oscar, Mario en ik) gingen met de kleine catamaran omdat van de grote het zijl kapot was. Er waren eerst 12 mensen op de boot en we moesten overweg bij Salou stoppen om er nog 6 op te halen. Gezellig druk was het dus. Ik heb veel gelachen met Oscar en Mario maar vooral ook met de gasten. Praatje hier, praatje daar. Op de foto met gasten, met de bemanning, foto's van de groepjes maken. En tussendoor ook nog is werken, de flessen cava vlogen er doorheen. Ik kan inmiddels zeggen dat ik erg ervaren ben in het ontpoppen van champagne flessen. Toen we terug aan wal waren kwam iedereen nog even afscheid nemen van me en me bedanken voor de leuke middag. Mission accomplished! Na deze boottocht ben ik met Petra terug naar kantoor gereden en daarmee kwam mijn dag tot een einde.


Maandag
Vandaag begon de dag met een kort functioneringsgesprek. Puur om te kijken hoe ik het tot nu toe vind en hoe Petra het tot nu toe vind gaan met mij. Natuurlijk zijn we allebei nogsteeds erg tevreden en we kijken positief naar de maanden die nog komen gaan. Nu over de rest van de dag! Het was een kantoor dagje voor mij. Althans, dat was de bedoeling. Eerst moest ik Joanne en Deborah in Cambrils afzetten. En daarna werd ik al snel samen met Adrian (van JeepAventure) in de jeep gezet om mensen op te halen. Onderweg wat meer te weten kunnen komen over hem. Had hem namelijk al wel zien lopen, maar nog niet echt gesproken. Ook Adrian is een leuke collega! Erg mooi om te zien dat ie mijn naam niet kan uitspreken haha. Ik heb het voor hem opgeschreven zodat hij kan oefenen, dus morgen moet hij het weten! Ik heb de hele dag naast hem in de jeep gezeten en mensen opgehaald dus het was niet zo'n bijzondere dag.

Dinsdag
Deze dag begon somber. Het regende. Eerst werd ik door Joanne afgezet in Cambrils want ik mocht op de catamaran mee. Omdat het de hele ochtend had geregend was het dek helemaal nat dus mocht ik eerst even gaan dweilen. De tocht verliep rustig en koud. Er waren 8 mensen aan boord. Dus ook vandaag heb ik Oscar en Mario weer een beetje beter leren kennen. Toen ik terug op kantoor was en dacht dat ik klaar was moest ik nog even met Adrian naar de garage rijden. Hier staan alle jeeps en word er geklust. Adrian moest een jeep ophalen doe voor de safari was gebruikt. Terwijl we stonden te wachten tot ie schoon was hebben we even met Paul staan kletsen, die was er toevallig ook nog. Daarna moest ik in de ene jeep, Adrian achtervolgen in de andere jeep. Want dan wist ik ook meteen de weg.. Nou goed, prima! Met een stukje kennis van de omgeving en de bemanning van de catamaran rijker, kan ik nu vredig de dag afsluiten!

Woensdag
Vandaag was ik lekker vrij. Ik ben op m'n gemakje naar Salou gelopen om een Spaanse simkaart te halen. Natuurlijk begon het te regenen op de terugweg.. Heb ik weer! Verder heb ik vrij weinig gedaan.

Donderdag
Nadat ik verschrikkelijk heb geslapen en de halve nacht wakker heb gelegen door de kou, was het eerste wat ik vandaag moest doen de jeep vol laden met trays frisdrank en dozen wijn en cava. Toen ik bij de haven kwam moest ik alles op de catamaran zetten. Gelukkig kreeg ik hulp van Stefi. Toen het eenmaal achter de rug was had ik het meten niet koud meer. Ik mocht vandaag ook mijn eerste ophaal doen voor de catamaran. Ik had 2 pick-up points die gelukkig tussen het kantoor en Cambrils in lagen. Hoefte ik dus niet heel Salou door te rijden. 3uur later moest ik dezelfde mensen weer terug brengen naar hun hotel. Tussen de ritjes door heb ik met Adrian op kantoor gezeten. Hij moest een stukje tekst naar het russisch vertalen. Maar dat was nog een heel gedoe aangezien er geen russische tekens op ons toetsenbord zitten. We hebben heel wat afgelachen en ik heb hem wat nederlands geleerd. Hardstikke leuk!

Vrijdag
Ik heb vandaag de hele dag met Mario op de catamaran gezeten om het grote zijl te repareren. Zoals Mario dat zo leuk kan zeggen: "naaien with marjolein!" Iedere keer als ie dat zei lagen we weer in een scheur XD. Hij weet donders goed dat wij in Nederland daar nog een andere betekenis voor hebben, dat maakt het juist zo leuk. Zo'n zijl is natuurlijk van hardstikke dik material dus moet je heel hard drukken met een tang om die naald er doorheen te krijgen. Zoals Mario het dan weer zegt: "hard naaien!" En weer lagen we in een scheur door z'n goed geplaatste grappen. Met veel lol en zere vingers van het naaien vloog de tijd voorbij en kon ik om half 5 eindelijk lunchen! Na op kantoor nog wat folders geniet te hebben was ik dan eindelijk klaar met werken.

Zaterdag
Allereerst mocht ik samen met Joanne wat trays frisdrank naar de catamaran brengen. Daarna moest ik meteen weer terug naar het kantoor omdat ik samen met Adrian mensen moest ophalen voor de boot. Het ging hier om een groep Engelse jongeren. De heenweg was nog niet zo'n probleem maar tijdens de terugweg werden de oren van m'n lijf gegild. Wat kunnen die tekeer gaan zeg. Allemaal natuurlijk de nodige alcoholische dranken naar binnen gewerkt, zucht... Na dit avontuur heb ik nog even geholpen om de boot schoon te maken. Hier waren Ainhoa en Mario druk bezig. Na afloop heb ik Ainhoa nog even naar huis gebracht en toen zat ook deze dag er weer op!

Morgen gaan Joanne en ik voor het eerst mee op Jeepsafari! We hebben er mega veel zin in! He enige nadeel is dat we er vroeg uit moeten En dat het koud zal zijn!!

  • 19 Mei 2013 - 09:14

    Tonneke:

    Zo, dat zijn weer wat ervaringen erbij. Je kunt nu zelfs een zeil repareren! En met oudejaarsavond mag jij de champagne ontkurken!
    Over een poosje weet je ook alle adressen blindelings te vinden.
    En vandaag op jeepsafari, weer een nieuwe ervaring,en hopelijk een leuke.
    We skypen binnenkort wel eer een keer. Kus, mama.

  • 20 Mei 2013 - 14:13

    Chantal :

    Hey Marjolein,
    Zo te lezen moet je flink hard werken! Ondanks het weer kun je aardig aan de slag.
    Succes met de jeep safari! En we zien snel je vervolg verslag. Groetjes en veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Vanaf nu probeer ik iedere reis die ik maak, hier bij te houden. Dit zal niet altijd even goed lukken, maar ik doe mijn best!

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 7327

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 15 Augustus 2016

Au pair in Ierland

03 Mei 2013 - 01 November 2013

Stage in Spanje

Landen bezocht: