Week 3 - Reisverslag uit Cambrils, Spanje van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Cambrils, Spanje van Marjolein Koevoet - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

27 Mei 2013 | Spanje, Cambrils

¡Hola!

Beetje aan de late kant, maar hier als nog mijn verslag van de afgelopen week! Enjoy!

Zonag 19-5
Vandaag mochten Joanne en ik met de Jeep Adventure mee. We werden om 8 uur opgehaald en toen gingen we met 2 jeeps de mensen ophalen. Ik zat bij Adrian en Joanne zat bij Fernando. Bij mij kwamen 6 Nederlanders mee, dus ik had het reuze gezellig tijdens de rit! Joanne had het wat moeilijker. Aangezien Fernando geen Engels kan praten en er 2 Duitsers, 2 Russen en 2Engelsen in de jeep zaten. Gelukkig konden we tijdens de stops onze ervaringen met elkaar delen. Er stond ontzettend veel wind dus het was erg koud. Maar we hebben heel wat van de omgeving gezien en dat maakte een hoop goed. Aan het eind van de rit had toch iedereen een leuke dag gehad.

Maandag 20-5
Denk je een dagje vrij te hebben, word je alsnog uit je bed gehaald om op de boot te naaien met Mario. Beetje jammer. Gelukkig is het altijd gezellig met Mario! Omdat ik snel uit bed moest komen om met Joanne wat mensen op te halen bij hotels, heb ik niet kunnen ontbijten. Nadat we de mensen bij de kleine catamaran hadden gedropt ging Joanne weer naar kantoor en ik bleef op de grote catamaran om te naaien met Mario. De tijd vloog voorbijen heb de hele dag geen hap eten op. Om half 5 werd ik opgehaald door Joanne en kon ik eindelijk gaan ‘ontbijten’.

Woensdag 22-5
Ik mocht vandaag vroeg m’n bed uit want er kwam een groep Engelse studenten op de catamaran. We vertrokken om half 10 al. Ik heb 6 uur lang op zee gezeten, en nog steeds niet misselijk! Het was niet echt een leuke groep, dus ik was blij toen ik de keuken in kon duiken om het eten klaar te maken. Mario dacht precies het zelfde dus stonden we met z’n tweeën de salades en zo te maken ik deed de decoratie en dat vond ie toch zó leuk! Zelf doen ze nooit aan decoreren, vandaar. Toen we weer aan wal lagen mocht ik meteen bij Petra in de auto springen om naar kantoor te gaan. Eenmaal daar aan gekomen kon ik de jeep inladen met drinken en terug naar de haven om de voorraden bij te vullen op de catamarans. Toen ik weer terug op kantoor was mocht ik er weer op uit. Dit keer met Joanne en Adrian. Adrian moest even naar een hotel toe rijden om iets af te geven en wij konden dan meteen de weg daar naartoe zien. Weer wat geleerd!

Donderdag 23-5
Helaas beste kienders… Ik heb te lang gewacht met het maken van het verslag, dus ik weet niet meer wat ik heb gedaan vandaag… Als ik er achter kom kunnen jullie het op Facebook lezen!!

Vrijdag 24-5
Ik mocht vandaag eerst Joanne weg brengen naar Salou. Toen ik weer terug op kantoor was mocht ik ‘ons hoekje’ buiten gaan opruimen. Aan de zijkant van het kantoor zit een stukje wat wij als onze tuin mogen gebruiken. Ik heb de hele boel geveegd, de tafels en stoelen schoon gemaakt en een douchegordijn opgehangen om wat rotzooi te bedekken. Toen ik daarmee klaar was kon ik de ramen gaan schoonmaken. Ze hebben hier nog nooit van een trekker gehoord dus moest ik alles met glassex doen. Zowel binnen als buiten. Toen dit achter de rug was mocht ik Joanne weer ophalen uit Salou. Samen hebben we nog wat van het kantoor opgeruimd. We hebben ergens in een hoekje een doos gevonden vol met rotzooi, maar ook wat bruikbare dingen. Zoals een dvd speler en een fax apparaat. “Gooi maar weg” zegt Petra, “die zijn we kwijt”. Blijkt dat ze dat ding al jaren kwijt zijn, dus hem nu ook niet meer zullen missen. Hahaha. Na de handjes flink vuil gemaakt te hebben en het hele kantoor spik en span gemaakt te hebben, mochten we onze paarse polo’s uit trekken en ons eigen ding gaan doen.

Zaterdag 25-5
Vandaag mocht ik weer mee op Jeep Adventure. Dit keer was het niet voor de lol maar moest er gewerkt worden. Ik figureerde als tolk. Samen met Paul heb ik een leuke dag beleefd. Ik ben een hele hoop te weten gekomen over de geschiedenis van Cataluna en het verschil tussen Cataluna en Spanje. Paul heeft echt een hele op kennis over de omgeving. Kennis die Adrian niet had. Alles wat Paul vertelde was dus nieuw voor me. Hij bleef maar praten en vertelde zo veel dat ik moeite had om het te vertalen. Aan het eind van de rit vertelde hij me dat ik ben geslaagd voor de test. “Welke test?” De grote vertalings test. Fijn om te weten!

Zondag 26-5
Vandaag stond er voor mij ophaal op de planning. Samen met Joanne mocht ik door Salou dwalen om de mensen op te halen. Ondanks de ‘heldere’ uitleg van Petra konden we alles goed vinden. We waren uiteindelijk een half uur eerder dan gepland bij de haven. In de middag moest ik achter Adrian aan rijden om mensen op te halen, omdat er te veel mensen waren voor 1 jeep. Eenmaal de mensen afgezet bij de catamaran stond mij een geweldig klusje te wachten. Het was een komen en gaan van catamarans. De Masha kwam net aan, ging weer weg, de Cataventure2 kwam aan, ging weer weg, de Masha kwam weer terug en ging weer weg. Leuk leuk leuk. Ik mocht dus het opstap platform telkens op de goede plek leggen en de mensen op en af begeleiden. 3 uur later mocht ik dezelfde mensen weer terug brengen naar hun hotel, maar nu waren ze dronken. Hardstikke leuk! En dat bedoel ik niet sarcastisch :) Eenmaal de mensen afgezet moesten we ook nog terug. Onderweg hebben we nogal wat mee gemaakt! Joanne zat naast mij en we reden weer achter Adrian aan. Bovenaan een heuvel stond Adrian stil, hij moest wachten tot ie de weg op kon rijden. Ik stond dus nog op de heuvel. Tot drie keer toe deed Adrian alsof hij weg reed, puur om mij te fucken. Iedere keer zag je hem weer in de lach schieten als tie in z’n spiegel keek. Ach fijn… Stuk verder onderweg naar kantoor, begon hij opeens te remmen. Dus ik ook remmen. Al had ik niet door dat hij opeens stil stond. Toen dat besef bij me binnen kwam rollen was ik al behoorlijk dichtbij dus moest ik wel heeeel erg hard gaan remmen… Met piepende banden stond ik dan toch stil, en net op tijd! Weer een stuk verder richting kantoor kwamen we op een kruispunt. Maar vlak daar voor stond er een auto aan de linker kant van de weg met alarmlichten aan. Daar moesten we dus omheen maar dat kon niet vanwege de rest van het verkeer. Achter ons was er iemand heel ongeduldig en begon te toeteren. Eenmaal voorbij die auto stond er nog een op de weg stil. Ook daar moesten we omheen, maar dat kon niet. Met nog meer mensen die ongeduldig werden en begonnen te toeteren als gevolg. Staan we te wachten voor het stoplicht, zijn er nog meer mensen aan het toeteren naar elkaar.. Joanne en ik keken elkaar aan met een heel groot vraagteken op ons voorhoofd want we hadden geen idee waar het over ging. Gelukkig hebben we het heelhuids gered tot kantoor en konden we onze paarse polo’s weer uit doen.

Maandag 27-5
Vandaag was ik lekker vrij. Ik had mijn wekker om 11 uur gezet zodat ik lekker uitgeslapen wakker zou worden. Zo af en toe ben ik nog wel wakker geworden omdat Joanne d’r bed wel uit moest, maar daarna sliep ik weer als een roosje verder. Na een verfrissende douche ben ik naar Salou gelopen. Winkeltjes gekeken. Na dik 2 uur ben ik nog even over het strand gaan wandelen met de blote kakkies in het water en voor ik het wist was ik weer op kantoor. Later in de middag ben ik nog met Joanne naar de haven gereden omdat ze de voorraad op de Masha (kleine catamaran) moest bijvullen. Aangezien ik niks beters meer te doen had ben ik maar mee gegaan. Terug op kantoor stond er een welkomst comité klaar. De mannen van de Jeep Adventure waren terug van de rit, en kwamen verslag brengen op kantoor. Verder heb ik niks bijzonders meer gedaan.

Morgen mag ik weer gewoon gaan werken dus ik ga op tijd mijn bedje in!

Buenas noches :)

  • 27 Mei 2013 - 23:24

    Tonneke:

    Was weer leuk om te lezen hoor!
    Hebben ze ook geen spons en zeem om de ramen te doen?
    En is dat zeil inmiddels nog niet gerepareerd? :)
    Er zullen genoeg leuke winkeltjes zijn om te bekijken. Krijg je niet te horen "kijken kijken niet kopen".
    Nou ik kijk weer uit naar je volgende verslag!
    Kus mama!

  • 28 Mei 2013 - 20:14

    Niek Hospers:

    Hoi, Marjolein


    Leuk om je zo een beetje te kunnen volgen.


    Gr, heel veel lol
    Niek Hospers

  • 01 Juni 2013 - 23:33

    Bert:

    Leuke verslagen! Succes verder! Groetjes Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Vanaf nu probeer ik iedere reis die ik maak, hier bij te houden. Dit zal niet altijd even goed lukken, maar ik doe mijn best!

Actief sinds 25 April 2013
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 7331

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 15 Augustus 2016

Au pair in Ierland

03 Mei 2013 - 01 November 2013

Stage in Spanje

Landen bezocht: